luni, 17 mai 2010

JESUS PEREZ MARQUES-TRENUL SPERANTEI

Nu pot spune "asa cum ne-a obisnuit" despre poetul Jesus Perez Marques ,poetul poet ramine pentru totdeauna prin felul de a trai de a gindi si bineinteles prin poemele pe care ni le dedica noua ,frumosului si iubirii.Am incercat sa traduc cit mai bine posibil,o alta minunata poezie "Trenul Sperantei ",pe care v-o prezint aici : "Astazi m-am urcat in tren,am deschis poarta/Ce transforma ploaia in simple picaturi de apa /Furtuna nu este mai mult decit apa pentru a uda in fiecare zi plantele/Ce ne vor da culoarea sperantei //Voiam,in aceasta zi,sa scriu un poem/Voiam sa stau cu tine,cu dorinta de a alunga frigul./Urcindu-ma in tren pentru a ma indeparta de ceea ce este in cadere.........si deschizind umbrela pentru a opri ploaia.//Voiam sa stau cu tine,imbratisindu-ma primavara in spatiile de dintotdeauna pentru a nu vedea ploaia ce ne tine imbibati,uzi,cu murdare ironii,cu istorii ce nu spun nimic ,ca vor lasa deschise portile stupiditatii si descurajarii ,de a accepta cu resemnare ceea ce cu totii stim ca este minciuna ./De a nu minti secunda de secunda si traind in absurd,ca si intr-un spatiu de viata.//Voiam in aceasta zi,sa ma regasesc un moment si sa-mi spun sunt eu poetul ce a coborit din tren pentru a deschide o poarta ,o distanta infinita unde sa gasesc pacea,sa-i gasesc lacasul si sa vad cum dincolo de alta ora arunca pietre,si mai mult ca sigur,dorind sa le deschid.//Azi ziua a trecut si mi-a lasat furtuni pentru drum./Priveste,eu ma duc.........//Am deschis poarta,m-am urcat in trenul eternei sperante unde traieste sufletul meu./Am gasit spatiul de ieri pentru miine,mi-am gasit gradina unde vreau sa dorm  si sa ma trezesc miine."        http://www.jesusperezmarques.com/index.php?option=com_content&task=view&id=340&Itemid=43

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu